پایگاه اطلاع رسانی مهدی اسماعیلی

نماینده مردم شریف شهرستان میانه / عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵ April 27,2024

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در نشست علنی امروز (یکشنبه ۸ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجلس یازدهم، دغدغه‌ بسیاری از کارمندان شاغل در ادارات مختلف کشور را دنبال کرد.

 نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از این نیروها، سالیان سال با حقوق ناچیز گذران زندگی می‌کردند و مراجعات بسیاری به نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی برای تغییر این روند داشتند. نهایتاً مقرر شد، مجلس شورای اسلامی در قالب طرحی تحت عنوان طرح ساماندهی کارکنان دولت با هدف تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی، حجمی و …. به این دغدغه بخش بزرگی از کارکنان دولت بپردازد.

 نایب رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه شورای نگهبان در مرحله اول ایراداتی را به این طرح گرفت و در نهایت امروز این ایرادات با رای بالای نمایندگان رفع و مجدداً طرح به شورای نگهبان ارجاع شد، ادامه‌ داد: به موجب این طرح، کارکنان شرکت‌های دولتی به صورت مستقیم با دولت قرارداد یکساله منعقد و این قرارداد به صورت سالیانه تمدید خواهد شد.

اسماعیلی اضافه کرد: علاوه بر موضوع امنیت شغلی این طرح دریافتی و مزایای کارکنان شرکتی، حجمی و قراردادی را ارتقا خواهد داد و  در گام بعدی باید برای استخدام رسمی این عزیزان نیز اقدامی صورت گیرد.

 اسماعیلی تاکید کرد: این طرح بار مالی برای دولت به همراه نخواهد داشت چرا که هدف اصلی از تصویب این طرح قطع دست واسطه‌ها بود.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا معلمان غیر رسمی نیز مشمول این طرح خواهند شد یا خیر، گفت: تمامی معلمان  اعم از آموزشیاران نهضت سوادآموزی، خرید خدمات آموزشی و سایر گروه‌ها به همراه سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولت مشمول این طرح خواهند شد.

اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
تبلیغ اول
دیدگاه ها (0)
50