پایگاه اطلاع رسانی مهدی اسماعیلی

نماینده مردم شریف شهرستان میانه / عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵ April 27,2024

مهدی اسماعیلی در نشست علنی روز چهارشنبه، ۲۹ آذرماه مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: عمده مخالفت بنده با لایحه اصلاحی بودجه متمرکز بر افزایش یک درصدی سقف مالیات بر ارزش افزوده است.

وی افزود: واقعیت مطلب این است که ما در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه هرجا که از افزایش سقف مالیات بر ارزش افزوده صحبت می شد، با این مسئله مخالفت کردیم چرا که ما بار تورمی این افزایش مالیاتی را بارها متذکر شده بودیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعجب می کنم که دوستان ما چرا برای افزایش حقوق بازنشستگان منابع درآمدی دیگری را در این لایحه پیش بینی نکرده اند و آمده اند و به افزایش مالیات بر ارزش افزوده توجه داشته اند.
اسماعیلی تصریح کرد: به واقع تجربه نشان داده هرجا که ما مالیات بر ارزش افزوده را افزایش داده ایم این مسئله تورم شدیدی را در جامعه ایجاد کرده است.

نماینده مردم میانه در مجلس تاکید کرد: هدف ما در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان همواره این بوده که توانمندی معیشتی بازنشستگان را ارتقا دهیم در صورتی که اگر به واسطه افزایش حقوق بازنشستگان، مالیات بر ارزش افزوده را یک درصد افزایش دهیم این مسئله مجددا تورم را به حدی می رساند که حتما ناتوانی بازنشستگان از امور معیشتی را رقم خواهد زد.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین دوستان ما در بحث افزایش مالیات بر ارزش افزوده عنوان کمک به خانواده شـهدا را قید کردند که باید گفت حتما خانواده شهدا راضی به این افزایش تورم در جامعه نخواهند بود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ جای این بودجه با برنامه هفتم توسعه همخوانی ندارد لذا همه موارد نشان می دهد که یک سلیقه خاص در این بودجه گنجانده شده است.

اسماعیلی با اشاره به موضوع حقوق و مزایای کارمندان دولت در لایحه بودجه، گفت: حقوق و مزایای تمام کارکنان کشور متناسب با گرانی نیست لذا ما باید یک روش علمی در این بخش را تعریف کنیم که متناسب با گرانی تورم، قدرت خرید مردم ارتقا پیدا کند.
وی افزود: به واقع رئیس جمهور در ابتدای مسئولیت خود یادآوری کرده بودند که یک فرمول خاصی را در این بخش در نظر خواهند گرفت که البته تا به حال این فرمول مبنای کار قرار نگرفته است.

 

 

 

اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
تبلیغ اول
دیدگاه ها (0)
50